دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸
جالب است ۰
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: وجود سواحل طولاني در شمال و جنوب كشور، يكي از جذابيت‌هاي مهم و منحصر به‌فرد كشور است و دولت به دنبال اين است كه با تشكيل شوراي گردشگري ساحلي در استان‌هاي ساحلي كشور، فرايندهاي مرتبط با اين موضوع را تسهيل كند.
تسهيل گردشگري در سواحل شمال و جنوب / تعداد گردشگران در برنامه هفتم توسعه 4 برابر مي شود
به گزارش با خبر بازار، «داود منظور»، اين مطلب را در سي‌ و دومين نشست بررسي برنامه هفتم توسعه در مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد و گفت: نسبت به موضوع گردشگري ساحلي در كشور غفلت شده است و سازوكارهاي مربوط به ايجاد تأسيسات گردشگري ساحلي، پيچيده بوده و مستلزم موافقت دستگاه‌هاي متعدد است.
 منظور افزود: اين پيچيدگي فرايندها و جلب موافقت دستگاه‌هاي متعدد، باعث شده كار با تأخير روبه‌رو شود و در عمل، سرمايه‌گذاران را از حضور در اين عرصه منصرف مي‌كند.
او گفت: در برنامه هفتم توسعه، دولت به دنبال اين است كه تمام فرايندهاي مرتبط با اين موضوع، شامل صدور مجوز، تخصيص زمين و در اختيار قرار دادن اسكله‌ها براي مقاصد گردشگري در استان‌هاي ساحلي را در يك شورا تجميع كند.
رئيس سازمان برنامه و بودجه افزود: با تشكيل شوراي گردشگري ساحلي در استان‌هاي ساحلي كشور، همه هفت دستگاه ذينفع در اين موضوع، در شورايي به رياست استاندار و به دبيري مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان، كنار هم مي‌نشينند و رسيدگي به درخواست‌ها را يكجا انجام مي‌دهند.
او با بيان اينكه اين شورا، تسهيل‌كننده موضوع گردشگري ساحلي خواهد بود، افزود: دولت با اين تمهيد در برنامه هفتم توسعه، به‌دنبال اين است كه تعداد گردشگران به‌ويژه گردشگران خارجي را چهار برابر كند.
https://bakhabarbazar.ir/vdcf.yd0iw6d01giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما