کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تسهيل گردشگري در سواحل شمال و جنوب / تعداد گردشگران در برنامه هفتم توسعه 4 برابر مي شود

8 آبان 1402 ساعت 19:08

معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: وجود سواحل طولاني در شمال و جنوب كشور، يكي از جذابيت‌هاي مهم و منحصر به‌فرد كشور است و دولت به دنبال اين است كه با تشكيل شوراي گردشگري ساحلي در استان‌هاي ساحلي كشور، فرايندهاي مرتبط با اين موضوع را تسهيل كند.


به گزارش با خبر بازار، «داود منظور»، اين مطلب را در سي‌ و دومين نشست بررسي برنامه هفتم توسعه در مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد و گفت: نسبت به موضوع گردشگري ساحلي در كشور غفلت شده است و سازوكارهاي مربوط به ايجاد تأسيسات گردشگري ساحلي، پيچيده بوده و مستلزم موافقت دستگاه‌هاي متعدد است.
 منظور افزود: اين پيچيدگي فرايندها و جلب موافقت دستگاه‌هاي متعدد، باعث شده كار با تأخير روبه‌رو شود و در عمل، سرمايه‌گذاران را از حضور در اين عرصه منصرف مي‌كند.
او گفت: در برنامه هفتم توسعه، دولت به دنبال اين است كه تمام فرايندهاي مرتبط با اين موضوع، شامل صدور مجوز، تخصيص زمين و در اختيار قرار دادن اسكله‌ها براي مقاصد گردشگري در استان‌هاي ساحلي را در يك شورا تجميع كند.
رئيس سازمان برنامه و بودجه افزود: با تشكيل شوراي گردشگري ساحلي در استان‌هاي ساحلي كشور، همه هفت دستگاه ذينفع در اين موضوع، در شورايي به رياست استاندار و به دبيري مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان، كنار هم مي‌نشينند و رسيدگي به درخواست‌ها را يكجا انجام مي‌دهند.
او با بيان اينكه اين شورا، تسهيل‌كننده موضوع گردشگري ساحلي خواهد بود، افزود: دولت با اين تمهيد در برنامه هفتم توسعه، به‌دنبال اين است كه تعداد گردشگران به‌ويژه گردشگران خارجي را چهار برابر كند.


کد مطلب: 2219

آدرس مطلب :
https://www.bakhabarbazar.ir/news/2219/تسهيل-گردشگري-سواحل-شمال-جنوب-تعداد-گردشگران-برنامه-هفتم-توسعه-4-برابر-مي-شود

باخبربازار
  https://www.bakhabarbazar.ir