جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
جالب است ۰
تحلیلگران پیش بینی کردند با وجود مناقشات ژئوپلیتیکی، قیمت نفت تحت تاثیر فراوانی عرضه جهانی، در حدود ۸۰ دلار در هر بشکه می ماند.
پیش بینی تحلیلگران از نفت ۸۰ دلاری
به گزارش با خبر بازار، در نظرسنجی رویترز از ۴۰ اقتصاددان و تحلیلگر، پیش بینی شد میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۲۴، به ۸۱ دلار و ۱۳ سنت می‌رسد که اندکی کمتر از ۸۱ دلار و ۴۴ سنت قیمت پیش بینی شده در نظرسنجی ژانویه است. قیمت مورد پیش بینی برای نفت آمریکا از ۷۷ دلار و ۲۶ سنت در ژانویه، به ۷۶ دلار و ۵۴ سنت بازبینی شد.
 جان پیسی، رئیس شرکت «استراتاس ادوایزرز» با اشاره به حملات ارتش یمن به کشتی‌ها گفت: اختلال در دریای سرخ، تاثیر کمتری دارد، زیرا مسیر‌های جایگزین در دسترس است. وی افزود: بعید است حجم نفت ارسال شده، تحت تاثیر این اختلالات، قرار گرفته باشد و عوامل عرضه و تقاضا، در سه ماهه دوم و سه ماهه سوم، عامل مهمتری خواهند بود.
 تحلیلگران بانک گلدمن با اشاره به اندک ماندن نرخ پریمیوم ریسک ژئوپلیتیکی که تنها ۲ دلار به قیمت هر بشکه نفت برنت اضافه کرده و تولید نفت بدون تغییر مانده است، پیش بینی کردند قیمت نفت برنت در تابستان، به اوج ۸۷ دلار در هر بشکه می‌رسد.
 فلوریان گرانبرگر، تحلیلگر ارشد در شرکت تحلیل داده کپلر گفت: ظرفیت مازاد تولید، به بالاترین میزان چند ساله رسیده و این امر، در چند ماه آینده، فضای بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 بزرگترین تولیدکنندگان اوپک و بعضی از متحدان آن‌ها در گروه اوپک پلاس، در نتیجه تصمیماتی که برای محدود کردن تولید گرفتند، ظرفیت برای تولید بیشتر دارند.
 اوپک پلاس در نوامبر گذشته، موافقت کرد تولید خود را در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴، به میزان حدود ۲.۲ میلیون بشکه در روز محدود کند. انتظار می‌رود این گروه در مارس، درباره تمدید یا عدم تمدید این کاهش تولید، تصمیم بگیرد.
 آژانس بین المللی انرژی برآورد کرده مجموع ظرفیت مازاد اوپک، ۵.۱ میلیون بشکه در روز باشد که ۳.۲ میلیون بشکه در روز آن، در اختیار عربستان سعودی است.
 ویلیام وِدِربرن، تحلیلگر شرکت «کپیتال اکونومیکس» اعلام کرد: کاهش تولید از قیمت نفت پشتیبانی کرده، اما به نظر می‌رسد بعضی از اعضا، تمایل روزافزون برای افزایش تولید دارند. خود اوپک پیش بینی کرده که تقاضا برای نفت، نسبتا قوی می‌ماند و این ممکن است برای توجیه افزایش اندک تولید در سه ماهه دوم، مورد استفاده قرار بگیرد.
 بر اساس گزارش رویترز، اکثر تحلیلگران انتظار دارند تقاضای جهانی برای نفت، در سال ۲۰۲۴، بین یک تا ۱.۵ میلیون بشکه در روز رشد کند.
https://bakhabarbazar.ir/vdcj.ie8fuqe8hsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما