سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
جالب است ۰
سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از ارائه طرحی به هیات رئیسه برای تغییر نحوه بررسی لایحه بودجه خبر داد.
طرحی برای تغییر نحوه بررسی لایحه بودجه در راه صحن/جداول و احکام بودجه جداگانه بررسی شوند
 محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، در تشریح طرح الحاق یک تبصره به ماده 182 قانون آیین نامه داخلی مجلس در خصوص «تغییر نحوه بررسی لایحه بودجه»، گفت: بنده طرحی در خصوص اصلاح نحوه بررسی لایحه بودجه را تدوین و به کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس ارسال کردم که بر اساس آن در زمان بررسی این لایحه تنها اعداد و ارقام مورد بررسی قرار گیرند.
نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت بر اساس طرح الحاق یک تبصره به ماده 182 قانون آیین نامه داخلی مجلس مکلف می‌شود، لایحه بودجه را بر اساس قوانین تصویب شده تنظیم و به مجلس تقدیم کند و لایحه دولت تنها اعداد وارقام مربوط به درآمها و هزینه‌ها بوده و هیچ حکمی داخل آن نباشد. در حال حاضر هیات رئیسه مجلس طرح مذکور را به کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس ارجاع داد و این کمیسیون با برگزاری جلسات متعدد ابعاد موضوع را مورد بررسی قرار داد. همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس نیز جلسه ای با حضور مسئولان دولتی و دیوان محاسبات و کارشناسان مرکز و بنده برگزار و طرح را مورد بررسی قرار دادند.
وی افزود: بر اساس طرح الحاق یک تبصره به ماده 182 قانون آیین نامه داخلی مجلس، دولت احکام مورد نیاز در بودجه سالانه را در آذرماه و لایحه ارقام و جداول را در بهمن ماه به مجلس ارسال کرده و این دو مرحله به صورت جدا گانه مورد بررسی قرار می‌گیرد. با تصویب این طرح جداول نیز در صحن علنی مورد بررسی نمایندگان قرار خواهد گرفت.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: در حال حاضر طرح مذکور در کمیسیون آیین نامه داخلی مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب رسیده و در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس است. در همین راستا نیز 64 امضا جمع آوری شده تا طبق ماده 50 آیین نامه داخلی مجلس خارج از نوبت در دستور کار صحن قرار بگیرد. امیدواریم با با تصویب طرح مذکور، لایحه بودجه سال آینده با شیوه جدید مورد بررسی قرار بگیرد./
https://bakhabarbazar.ir/vdcicpa52t1av.bct.html
نام شما
آدرس ايميل شما