سه شنبه ۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
جالب است ۰
معاون مسکن وزیر راه وشهرسازی گفت: تمام پروژه‌های مسکن مهر که متقاضی سهم آورده خود را تکمیل کرده اما در اختلاف نظر سازنده و شرکت عمران در پیشرفت ۹۰ درصدی رها شده است، با یک مدل مالی جدید تعیین تکلیف و تحویل متقاضی می‌شود.
پروژه‌های مسکن مهر با پیشرفت ۹۰ درصدی، تعیین تکلیف می‌شوند
متقاضیان مسکن مهر در شهرهای جدید پرند و پردیس از اینکه واحد آنها در پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی از سوی سازنده رها شده است گلایه دارند.
به گفته بسیاری از متقاضیان مسکن مهر پیمانکاران این پروژه‌ها علاوه بر دریافت سهم آورده متقاضی، سهم عرصه را نیز به طور کامل گرفته‌اند اما اقدام به نصب آسانسور و  محوطه سازی نمی‌کنند و در پاسخ به شکایت مالکان واحدها ادعا دارند که وزارت راه وشهرسازی بدهی خود را به آنها پرداخت نکرده است و پروژه به صورت گرو کشی نگه داشته شده تا سهم بدهی پیمانکار پرداخت شود.
«محمود محمودزاده» معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی در خصوص چرایی توقف پروژه‌های مسکن مهر در مرحله پیشرفت ۹۰ درصدی، گفت: وزارت راه و شهرسازی در یکسری از پروژه‌های مسکن مهر مسئله جدی دارد که مصداق آن در دو شهر جدید پردیس و پرند است. 
او توضیح داد: اخیرا جلسه‌ای با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد که درباره مدل مالی تسویه بدهی پیمانکاران شرکت عمران شهرهای جدید تصمیم گیری شود و مردم بتوانند بعد سالها واحدهای خود را تحویل بگیرند.
محمودزاده گفت: در نهایت تصمیم گرفته شد با گرفتن کمک از صندوق ملی مسکن و منابع شهرهای جدید، منابع تکمیل ۱۰ درصد باقی مانده پروژه‌ها تامین شود( تسویه بدهی پیمانکاران) و پیمانکاران متعهد شدند تا پایان سال ۲۰ هزار واحد مسکن مهر در پردیس را تحویل دهندو ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در پردیس نیز تا تیر ماه سال اینده تحویل مردم داده می شود.
او درباره اینکه شرایط تحویل مسکن مهرهای ۹۰ درصدی در پرند چه می‌شود، گفت: این مدل برای پرند و سایر شهرهای جدید هم قابل اجراست . هم اکنون برای پرند این جدول طراحی نشده است. اما در پروژه‌هایی که مردم آورده را تکمیل کرده‌اند اما پروژه‌ها در اختلاف نظر سازنده و شرکت عمران متوقف مانده است تعیین تکلیف می شود.
  •  
     
https://bakhabarbazar.ir/vdcbp.barrhb5uui.html
نام شما
آدرس ايميل شما