يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
بزرگ‌ترين عرضه بلوكي سال در بورس اوراق بهادار

گروه توسعه ملی 51.3 درصد از سهام پتروشیمی شازند را عرضه مي‌كند

جالب است ۰
شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی از مزایده عرضه عمده 51.32 درصد سهام شرکت پتروشیمی شازند زیرمجموعه این گروه خبر داد.
گروه توسعه ملی  51.3 درصد از سهام پتروشیمی شازند را عرضه مي‌كند
به گزارش با خبر بازار، در اطلاعیه شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی، كه با امضاي حسین مدرس خیابانی مدیرعامل اين شركت منتشر شده، آمده است: در اجرای سیاست واگذاری بنگاه‌ها در چارچوب مصوبه چهارم بهمن ماه 1402 هیات وزیران، شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در نظر دارد نسبت به واگذاری 51.32 درصد، معادل تعداد 4 میلیارد و 138 میلیون و 710 هزار و 572 سهم از سهام شرکت پتروشیمی شازند را، با نماد شاراک، به‌صورت یکجا و تمام نقد از طریق بورس اوراق بهادار تهران اقدام کند.
طبق اين اطلاعيه، این مزایده با قیمت پایه شناور به صورت قیمت پایانی تابلوی بورس در روز قبل از تاریخ عرضه یا تاریخ انتشار آگهی عرضه هر کدام که بالاتر بود به اضافه ۷۵ درصد قیمت مذکور به عنوان «صرف سهام» و در روز سه‌شنبه مورخ 22 اسفند ماه 1402 برگزار خواهد شد. حداکثر مهلت زمانی تکمیل مستندات مربوط تا تاریخ 13 اسفند ماه است. 

 شرايط شركت در مزايده
در این اطلاعیه آمده است: کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که ۱۰ درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را نقدي با به صورت ضمانت نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز با ارائه کنند و تأییدیه شرکت مزبور را مبنی بر اخذ تضامین مربوط به شرکت بورس اوراق بهادار تهران تحویل دهند.
در ادامه تاكيد شده، با توجه به انجام معامله به صورت یکجا و نقد، خریدار موظف است کل مبلغ معامله را وفق مقررات و قوانین شرکت بورس اوراق بهادار تهران ظرف مدت حداکثر ۲ روز کاری از تاریخ مشخص شدن برنده رقابت پرداخت کند.


جدول جزييات عرضه
 
نام شرکت پتروشیمی شازند پتروشیمی (اراک)
تعداد سهام پایه ۸,۰۶۴,۰۰۰,۰۰۰
بازار معاملات اول
سهام قابل عرضه ۴,۱۳۸,۷۱۰,۵۷۲
درصد از کل سهام 51.32
فروشنده شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (سهامی عام)
شرایط واگذاری یکجا و نقد
قیمت پایه (ریال) قیمت پایانی تابلوی بورس در روز قبل از تاریخ عرضه یا تاریخ انتشار آگهی عرضه هر یک بالاتر بود به اضافه ۷۵ درصد قیمت مذکور به عنوان صرف سهام
تاریخ عرضه سه‌شنبه 1402/12/22
https://bakhabarbazar.ir/vdcj.me8fuqe8osfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما