يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
جالب است ۰
دبیر انجمن صنفی صنعت تایر ایران در نامه‌ای از موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت با افزایش 20 درصدی قیمت لاستیک رادیال خبرداد.
موافقت وزیر صمت با افزایش ۲۰ درصدی قیمت لاستیک رادیال
به گزارش با خبر بازار، دبیر انجمن صنفی صنعت تایر ایران در نامه‌ای به شرکت‌های عضو انجمن صنفی صنعت تایر ایران از موافقت عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست مشترک با افزایش 20 درصدی قیمت لاستیک رادیال خبرداد. 
در این نامه خطاب به اعضای انجمن آمده است، از روز شنبه 20 مهر 1402 مجاز به افزایش 20 درصدی قیمت لاستیک رادیال هستند.

 در حال حاضر لاستیک خودرو به دو شیوه دولتی و آزاد عرضه می شود که در شیوه عرضه دولتی مدتی است عرضه ها به طور مستمر انجام نمی شود، بطوری که متقاضیان برای خرید لاستیک به قیمت دولتی باید مدت ها در انتظار بمانند در بازار آزاد مشتریان از افزایش قیمت لاستیک گلایه مند هستند. 
رئیس سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان روز گذشته طی بخشنامه‌ای به مدیران ادارات صمت استانی بر لزوم رصد مستمر بازار و برخورد قاطع با هر گونه تخلف در زنجیره تامین و توزیع لاستیک تاکید کرد.
نگاهی به وضعیت تولید شرکت‌های تولید تایر نشان می‌دهد، طی ۶ ماه نخست امسال تولید ۶ شرکت بورسی کاهش قابل‌توجهی در تولید داشته‌اند، به طوری‌که در بین تولیدکنندگان حاضر بورس، تولیدات گروه صنعتی ارتاویل تایر کاهش ۲۶ درصدی و عرضه این شرکت نیز کاهش ۲۹ درصدی نسبت به ۶ ماه نخست سال گذشته داشته است. 
تولیدات گروه بارز کاهش نزدیک به ۷ درصد افت و عرضه این شرکت نزدیک به ۱۱ درصد کاهش نشان می‌دهد. در گروه ایران‌تایر تولید گروه کاهش نزدیک به ۲ درصدی روی داد، اما عرضه محصولات شرکت کاهش ۸.۸ درصدی داشته است.
تولیدات گروه یزدتایر کاهش ۱.۶ درصدی و عرضه محصولات کاهش ۵ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در گروه کویر تایر نیز تولیدات ۱.۶ درصد و عرضه محصولات کاهش ۳.۱ درصدی داشته است.
https://bakhabarbazar.ir/vdcj.he8fuqevmsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما