جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
جالب است ۰
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: مذاکرات با شورای رقابت و هم‌چنين مخالفان عرضه خودرو در بورس کالا در جریان است و پیگیر موضوع هستیم.
مذاكره براي عرضه دوباره خودرو در بورس كالا / عشقی: با مخالفان در حال مذاکره‌ایم
به گزارش با خبر بازار، مجید عشقی، رییس سازمان بورس در پاسخ به اين پرسش که آیا احتمال عرضه مجدد خودرو در بورس کالا وجود دارد؟ و آیا تصمیم جدیدی برای عرضه خودرو در بورس گرفته می‌شود؟، گفت: خودروسازان در حال پیگیری برای برگشت به مسير عرضه خودرو در بورس کالا هستند اگر این پیگیری‌ها به نتیجه برسد، سازمان بورس برای عرضه مشکلی ندارد . او ادامه داد: مذاکرات با شورای رقابت و مخالفان عرضه خودرو در بورس کالا در جریان است و پیگیر هستیم.

آن‌چه گذشت
در ابتدای امسالسخنگوی شورای رقابت از متفي شدن عرضه انواع خودرو در بورس كالا خبر داد.  این در حالی بود که اسفند ماه سال گذشته رییس سازمان بورس اعلام کرده بود  عرضه خودرو در بورس ادامه دارد و با ایران‌خودرو به دلیل  عمل نكردن به تعهدات خود برای عرضه خودرو در بورس طبق قانون برخورد می‌‌شود.
 سال گذشته در مجموع  ٣۴ هزار خودرو از طریق بورس کالا به فروش رفت اما در ادامه این عرضه متوقف شد و مخالفان بر این باور بودند که عرضه خودرو در بورس یک طرح من درآوردی است و مردم نباید خودرو را با قیمت مزایده‌ای خریداری کنند و همین عامل افزایش قیمت خودرو در بازار می‌شود و شورای رقابت هم به صراحت اعلام کرد همه متوجه شده‌اند که فروش خودرو در بورس کالا به زیان مصرف‌کننده است و تنها آورده‌ای برای دولت داشت و بورس و وزارت صمت حق تصمیم گیری درباره عرضه خودرو به این شکل را نداشت و آنها تصمیم غیر قانونی گرفته بودند. 
 در حال حاضر فقط 3 مدل کامیون در بورس کالا عرضه می‌شود و گفته شده که به دلیل تعهدات خودروسازان در سامانه یکپارچه، فعلا برنامه جدیدی برای عرضه بورسی وجود ندارد.
 با این وجود گویا باز هم موتور بورس کالا برای فروش خودرو روشن شده‌ است. ایران خودرو در نامه‌ای به شورای رقابت خواستار از سرگیری عرضه خودرو در بورس کالا شد.
 
 
https://bakhabarbazar.ir/vdcb.wb5urhb89iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما