چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
رییس شورای فقهی بانک مرکزی

رمز ارز تعیین تکلیف قانونی نشده‌ است

جالب است ۰
رییس شورای فقهی بانک مرکزی اظهار داشت: اعلام کرده‌ام که رمز ارز را پول و فراتر از آن یعنی رمزارزها را مال نمی‌دانم. مال آن چیزی است که عقلا برای آن مالیت و ارزش قائل هستند و رمز ارزها هنوز به چنین نقطه‌ای نرسیدند که عقلای عالم آن را مال بدانند.
رمز ارز تعیین تکلیف قانونی نشده‌ است
به گزارش با خبر بازار، غلامرضا مصباحی مقدم  درباره تعیین تکلیف موضوع مرزارزها و توافق برای تدوین قانون در این حوزه گفت: درباره رمزارزها فعلا هیچ گونه تعیین تکلیف قانونی نشده‌است و از نظر قانون رمزارزها اعتبار ندارند. 
او ادامه داد: البته ظاهراً وزارت صمت مصوبه‌ای نسبت به تولید رمز ارزها دارد که رمزارزهایی که زیر نظر خود وزارت صمت تولید می‌شود و برای واردات کالاها استفاده می‌شود، مورد حمایت قرار می‌گیرد اما این به معنای تعیین تکلیف قانونی رمزارزها نیست. موضوع رمز ارزها در سیاست‌های پولی و بانکی که در مجمع تشخیص مصلحت در دستور کار بوده موضوع مطرح شده‌ای است اما هنوز تبدیل به سیاست نشده‌ است.
مصباحی مقدم با بیان اینکه بارها اعلام کرده‌ام که رمزارز را پول نمی‌دانم تاکید کرد: اعلام کرده‌ام که رمز ارز را پول نمی‌دانم و فراتر از آن یعنی رمزارزها را مال نمی‌دانم. مال آن چیزی است که عقلا برای آن مالیت و ارزش قائل هستند و رمز ارزها هنوز به چنین نقطه‌ای نرسیدند که عقلای عالم آن را مال بدانند.
او گفت: بخشی از مردم با رمز ارز کار می‌کنند شاید هم آن را مال بدانند اما یک نوع پذیرش عام عقلایی پیدا نکرده‌است.
https://bakhabarbazar.ir/vdcc.eqia2bqsila82.html
نام شما
آدرس ايميل شما