شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
جالب است ۰
علی صالح‌آبادی، مدیر عامل مدیریت سرمایه گذاری امید در جریان بازدید از شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: چادرملو از ظرفیت تامین مالی در بازار سرمایه و نظام بانکی استفاده کند.
چادرملو از ظرفیت تامین مالی در بازار سرمایه و نظام بانکی استفاده کند
به گزارش با خبر بازار، علی صالح‌آبادی مدیر عامل مدیریت سرمایه گذاری امید از شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، بازدید کرد. وی پس از بازدید از زنجیره فولاد در این شرکت، با مدیران ارشد و میانی به گفتگو نشست. در این بازدید، امیرعلی طاهر زاده، مدیرعامل چادرملو، با اشاره به تولید بالاتر از ظرفیت اسمی در این شرکت گفت: چادرملو دارای چهار نوع کارخانه شامل گندله‌سازی، احیاء مستقیم، فولادسازی و نیروگاه است که در سال 1401 بیش از 67 هزار تن گندله فراتر از ظرفیت اسمی تولید شده است. وی ادامه داد: در تولید آهن اسفنجی رکورد جدیدی را ثبت کرده‌ایم؛ به نحوی که تولید این بخش یک میلیون و 615 هزار تن در مقایسه با یک میلیون و 550 هزار تن ظرفیت اسمی بوده است. وی تصریح کرد: همین روند در فولادسازی نیز حاکم است.
به سوی انرژی پاک
مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی چادرملو گفت: در کنار نیروگاه سیکل ترکیبی، نیروگاه خورشیدی ردیاب راه‌اندازی شده که ظرفیت تولید آن 10 مگاوات است. این نیروگاه موجب صرفه‌جویی سالانه بیش از 96 میلیون مترمکعب گاز طبیعی و 2000 مترمکعب آب شده و از این طریق 800 هزار تن گاز کلخانه‌ای کمتر تولید شده است. به گفته وی، یکی از برنامه‌های این شرکت رساندن ظرفیت این نیروگاه پاک به 120 مگاوات است. طاهرزاده همچنین ابراز داشت با انواع اقدامات بهینه‌سازی در شرکت، سرجمع 27 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.

مسؤولیت‌ اجتماعی
طاهرزاده با اشاره به اهمیت ایفای وظایف در حیطه مسؤولیت اجتماعی، عنوان داشت: شرکت چادرملو از گذشته نقش مهمی را در توسعه منطقه ایفا کرده است. این اقدامات در قالب انواع خدمات اجتماعی پیگیری شده است و هم‌اینک نیز در قالب جدیدی به صورت راه‌اندازی مجتمع ورزشی پیگیری می‌شود. وی ادامه داد: این شرکت به صورت مستقیم سه هزار و به شکل غیرمستقیم چهارهزار کارگر دارد. اقدامات متنوعی برای افزایش بهره‌وری کارکنان صورت گرفته است که این موضوع را می‌توان هنگام ورود به مجموعه و با مشاهده فضای آن درک کرد.

معدن جدید
در این بازدید، محمدرضا کاظم‌پور، مدیرعامل شرکت دشت یوز آریز، ابراز داشت: به منظور رفع نیازهای شرکت چادرملو در خصوص سنگ آهن، اقدامات اکتشافی صورت گرفته است. معدن سنگ‌آهن آریز که با نام D19 نیز شناخته می‌شود، در سال 1398 مورد مطالعه قرار گرفته و از 1399 حفاری آن آغاز شده است. این معدن دارای دو بخش شمالی و جنوبی است که مجموع ظرفیت آن 240 میلیون تن برآورد شده است. کاظم‌پور تصریح کرد: خوشبختانه پیشرفت فیزیکی بهره‌برداری از این معدن نسبت به برنامه 143 درصد است و انتظار می‌رود اوایل سال آینده به چرخه زنجیره فولاد بپیوندد.
وی گفت: شاخصه‌ای که در معدن سنگ آهن آریز وجود دارد این است که آب‌های سطحی وارد معدن می‌شود. در این مورد با هماهنگی محیط زیست، 3 حلقه چاه پمپاژ و 1 حلقه چاه مشاهده‌ای حفر شده است و از این طریق آب‌ از معدن تخلیه شده و جهت حفاظت از زیست‌بوم منطقه مجددا به رودخانه وارد می‌شود.

تقویت تامین مالی
علی صالح‌آبادی، مدیرعامل مدیریت سرمایه‌گذاری امید، در این بازدید عنوان کرد: شرکت چادرملو از شرکت‌های بزرگ و مهم معدنی است که دارای وضعیت مطلوبی از نظر صنعت و بازار سرمایه‌ است. چادرملو در بخش‌های مختلف نظیر گندله‌سازی، آهن اسفنجی و فولاد در حال تولید بالاتر از ظرفیت اسمی است که این موضوع در بازار سرمایه نیز با اقبال مواجه شده است. وی ادامه داد: تلاش‌های خالصانه و جدی در این شرکت صورت گرفته است که مورد حمایت خواهد بود. صالح‌آبادی در خصوص تامین مالی طرح‌های هلدینگ چادرملو ابراز داشت: با توجه به نیازهایی که برای تامین مالی طرح‌ها و شرکت‌های وابسته به چادرملو وجود دارد، حتما به موضوع تامین مالی از طریق بازار سرمایه و نظام بانکی توجه شود و حسب مورد از این دو نهاد استفاده شود. همچنین شرکت‌هایی که ظرفیت مناسبی دارند، در بازار سرمایه عرضه اولیه شوند. وی افزود: معدن آریز از جمله طرح‌های مناسب این شرکت است که سرعت بیشتری نسبت به برنامه اولیه دارد اما لازم است تسریع در برداشت از این معدن در دستور کار قرار گیرد.

صالح‌آبادی در پایان سفر خود به استان یزد، از شرکت یزد سفالین، یکی از زیرمجموعه‌های مدیریت سرمایه‌گذاری امید که در حوزه صنعت ساختمانی فعالیت می‌کند، بازدید کرد.
https://bakhabarbazar.ir/vdcg.t9xrak9q7pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما