شنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
جالب است ۰
مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت با اشاره به تداوم روند رشد تولید خودرو در کشور، از رشد ۵۷ درصدی تولید سواری و وانت در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
رشد ۵۷ درصدی تولید خودرو در فروردین ۱۴۰۲
به گزارش با خبر بازار، «عبدالله توکلی لاهیجانی» مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت، افزود: در سال گذشته از یک بحران چهار ساله در صنعت خودرو که تولید خودروی ناقص و افت تولید به زیر یک میلیون دستگاه در سال بود عبور کردیم و توانستیم با تولید یک میلیون و ۳۴۷ هزار خودرو، رشد ۳۹ درصدی تولید خودرو در کشور را ثبت کنیم که این میزان رشد تولید در مدت یک سال در صنعت خودرو کم نظیر است.
او افزود: در تداوم روندی که شکل گرفته، هدفگذاری تولید در سال ۱۴۰۱ به میزان یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه انجام شده است که با توجه به عملکرد فروردین خودروسازان بزرگ به نظر می‌رسد این هدفگذاری قابل دست‌یابی است.
مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت پس از بازدید از فرایند عرضه سنگین هر دو شرکت ایران خودرو و سایپا اعلام کرد: با ادامه سیاست تولید کامل، تولید خودروی سواری و وانت در فروردین سال جاری در گروه سایپا به ترتیب با رشد ۴۴ و ۳۲ درصدی و در گروه ایران خودرو به ترتیب با رشد ۶۳ و ۳۲۲ درصدی و همچنین در بخش خصوصی به ترتیب با رشد ۷۲ و ۱۹۸ درصدی همراه بوده است.
او ادامه‌داد: در مجموع کل کشور، تولید خودرو‌های سواری و وانت در فروردین سال جاری نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۵۷ درصد رشد داشته است و بر این اساس روند عرضه خودرو‌های داخلی برپایه رشد تولید در ماه‌های آتی نیز با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.
توکلی لاهیجانی اعلام کرد: ایران‌خودرو از ابتدای امسال تا چهارم اردیبهشت توانسته بیش از ۳۴ هزار دستگاه خودرو تولید کند که سال گذشته ۲۰ هزار دستگاه بوده و نشان دهنده رشد بیش از ۷۰ درصدی است.

برنامه‌ریزی برای تولید ۱٫۷ میلیون دستگاه خودرو
توکلی لاهیجانی همچنین در بازدید از اداره تحویل خودرو سایپا با بیان اینکه سال گذشته تولید خودرو در کشور ۳۹ درصد افزایش پیدا کرده و طبق برنامه ریزی انجام شده برای سال جاری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید خواهد شد، تصریح کرد: عرضه خودرو در گروه خودروسازی سایپا نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهبود پیدا کرده و با سرعت خودرو‌ها تحویل متقاضیان می‌شود، به طور قطع این رویه تاثیر مثبتی بر بازار خودرو خواهد گذاشت و از رشد قیمت‌ها جلوگیری می‌کند.
او ادامه داد: فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱، روزانه هزار و ۳۰۰ دستگاه خودرو تولید می‌شد و امسال عدد روزانه تولید به ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه رسیده که نوید بخش تثبیت تولید خودرو در کشور است.

 
https://bakhabarbazar.ir/vdca.enuk49n6e5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما