دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
جالب است ۰
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه، ۲۸ فروردین) با ۱۴ هزار و ۲۱۹ واحد افزایش، در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۹ هزار واحدی ایستاد.
به گزارش خبرنگار باخبربازار، شاخص هم‌وزن با ۹ هزار و ۵۰۲ واحد افزایش به ۷۴۰ هزار و ۶۵۹ واحد و شاخص قیمت با پنج هزار و ۶۰۸ واحد رشد به ۴۳۷ هزار و ۲۰۱ واحد رسید.
امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۲۱ میلیارد و ۸۴۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۵۴ هزار و ۷۲۵ میلیارد ریال معامله شد.
همچنین شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۲ هزار و۲۵۲ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۳۴۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با یک هزار و ۲۷۵ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با یک هزار و ۱۶۷ واحد و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۲۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.
در مقابل، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۳۲۰ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۱۳۲ واحد، نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۶۲۹ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۴۹۵ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۴۴۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.
بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (وکغدیر)، پرداخت الکترونیک پاسارگاد (پی پاد)، ایران‌خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، بانک ملت (وبملت) و زامیاد (خزامیا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.
گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۴۴۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۷ هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال دادوستد شد.
آخرین وضعیت شاخص فرابورس
شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۶۵ واحد افزایش داشت و به ۲۸ هزار و ۹۵۲ واحد رسید.
در این بازار بیش از ۱۲ میلیارد و ۳۱۶ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۵۵۷ هزار و ۵۹۴ نوبت بود.
ایران خودرو دیزل (خاور)، نفت ایرانول (شرانل)، صنعتی مینو (غصینو)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، داروسازی دانا (دانا) و بانک دی (دی) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.
همچنین پتروشیمی مارون (مارون)، شرکت سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و گروه انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.
https://bakhabarbazar.ir/vdcg.u9xrak9z3pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما