چهارشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹
جالب است ۰
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: نزدیک به دو میلیون و ۲۰۰ هزار وسیله نقلیه در جاده‌ها در این مدت تردد داشته اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٣ درصد رشد را نشان می‌دهد.
دو میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو راهی سفر جاده‌‌ای شدند / رشد 13 درصدی نسبت به پارسال
به گزارش باخبر بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی آمار تردد حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی را در بازه زمانی ٢٤ اسفند تا ٢٩ اسفند١٤٠١ را اعلام کرد.
او گفت: تعداد مسافران جابه‌جا شده در این مدت با حمل و نقل عمومی جاده‌ای ٢.١٩٧.٩٦٥ مسافر بوده که سهم ناوگان اتوبوسی ٢٨ / ١ درصد، سهم ناوگان مینی بوسی: ٢٢ / ٣ درصد و سهم ناوگان سواری کرایه: ٤٩ / ٩ درصد است.

سفرهای ریلی و دریایی
افندی زاده تعداد مسافران جابجا شده با حمل و نقل ریلی را نیز٥٠٠.٣٥٠ مسافر اعلام کرد و افزود: تعداد مسافران جابجا شده با حمل و نقل هوایی اعم از پروازهای داخلی و خارجی در مدت زمان یادشده ٧٤٣.٣٥٨ نفر بوده است.
وی تشریح کرد: مسافران جابجا شده با شناورهای مسافری و تفریحی ٧٢٢.٤٢١ نفر ثبت شده است.

آمار سفر بین استانی
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به متوسط تردد بین استانی از ٢٤ اسفند لغایت ٢٩ اسفند گفت: ٢.١٦٥.٠٦٢ وسیله نقلیه در این مدت تردد کرده اند که نسبت به مدت مشابه ١٣ درصد رشد را نشان می‌دهد.

استان‌های رکوردار سفر زمینی
او اعلام کرد: استان خوزستان با ٣٤ درصد، اردبیل ٣١ درصد، بوشهر ٣٠ درصد، ایلام ٢٧ درصد و گلستان ٢٧ درصد استان‌هایی هستند که با بیشترین افزایش تغییرات تردد بین استانی از ابتدای طرح نوروزی تا ٢٩ اسفند ١٤٠١ همراه بوده اند.
https://bakhabarbazar.ir/vdcj.xevfuqehxsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما