جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
جالب است ۰
متقاضیان خرید خودرو از سامانه یکپارچه فروش خودرو‌های داخلی می‌توانند از امروز تا روز یکشنبه در سایت esalecar.ir ثبت‌نام کنند.
فروش خودرو‌های داخلی در سامانه یکپارچه آغاز شد
به گزارش با خبر بازار، زمان ثبت‌نام تاثیری در نوبت‌دهی زمان تحویل خودرو ندارد. پیشتر سخنگوی وزارت صمت گفته بود نوبت‌ها با قرعه‌کشی تعیین می‌شود.
 برپایه این گزارش، زمان ثبت نام سه روز خواهد بود و در پایان روز ۲۸ اسفند به اتمام می‌رسد.
 ۹ شرکت خودروساز داخلی در طرح تخصیص یکپارچه خودرو مشارکت دارند و ۵۱ مدل خودرو برای متقاضیان قابل خرید است. 
در طرح یکپارچه تخصیص خودرو که از قبل اعلام شده بود، بدون قرعه کشی به همه متقاضیان خودرو  تخصيص داده می‌شود.
 
ثبت‌نام ۶ نفر در هر دقیقه
طبق وعده داد شده، ثبت و انتخاب نوع خودروهای داخلی در قالب طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی، از امروز (جمعه ۲۶ اسفند ماه) آغاز شده و به مدت سه روز (پایان روز ۲۸ اسفند ماه) برای متقاضیان تایید شده از جهت تعریف حساب وکالتی و موجودی ۱۰۰ میلیون تومانی در حساب مذکور، ادامه خواهد شد؛ در این طرح ۵۱ مدل خودرو از ۹ شرکت خودروساز داخلی عرضه شده است.
 
آن‌چه گذشت
اولین مرحله از ثبت‌نام برای خودروهای داخلی بر مبنای فرایند نوبت‌دهی (بزرگترین طرح یکپارچه خودروهای داخلی بدون قرعه‌کشی) از روز شنبه (۲۰ اسفند ماه) آغاز شد که براساس آن بایستی متقاضیان برای تعریف حساب وکالتی نز بانک‌های عامل معرفی شده و مسدود کردن وجه ۱۰۰ میلیون تومانی اقدام می‌کردند و برای امر تا تا پایان ساعت اداری روز سه‌شنبه (۲۳ اسفند ماه) فرصت وجود داشت.

مرحله دوم ثبت‌نام
 پس از طی مرحله اول و بررسی حساب‌های وکالتی متقاضیان، در مرحله دوم متقاضیان واجد شرایط که نسبت به تکمیل موجودی در حساب وکالتی خوداقدام کرده‌اند، می‌توانند از امروز ۲۶ تا ۲۸ اسفند ماه با مراجعه به سامانه www.esalecar.ir نسبت به ثبت‌نام خودروی مورد نظر اقدام کنند.
 
مرحله‌ بعدي
بلافاصله پس از پایان ثبت‌نام، علاوه بر این‌که اولویت‌بندی متقاضیان انجام می‌شود، با توجه به برنامه تولید، نسبت به زمانبندی خودروی درخواستی به متقاضی اقدام می‌شود. این مرحله حداکثر تا پایان فروردین طول خواهد کشید و طی این مدت مبلغ مسدود شده باید در حساب وکالتی خریدار باقی بماند. در نهایت نیز لیست نوبت متقاضیان تایید شده در مرحله اول، در فروردین ماه ۱۴۰۲ اطلاع‌رسانی و مشخص خواهد شد.
 وجود وجه اعتبار مذکور در حساب وکالتی صرفاً به منظور شناسایی مشتریان واقعی درنظر گرفته شده است و برای همه متقاضیان طرح عادی و طرح حمایت از خانواده وجوانی جمعیت الزامی خواهد بود.
 
شرايط واگذاري خودرو
در این طرح نیز شرایط و محدودیت طرح‌های سابق خودروسازان نظیر اختصاص یک خودرو به هر کدملی، حداقل سن ۱۸ سال و دارا بودن گواهینامه، عدم خرید خودرو طی ۴۸ ماهه گذشته از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و طی ۲۴ ماهه گذشته از سایر شرکت‌های خودروساز (تمامی روش‌های فروش سامانه خودروسازان، بورس کالا و ...)، عدم پلاک انتظامی فعال، ممنوعیت انتقال امتیاز و حقوق ناشی از خرید خودرو به اشخاص (حتی به صورت وکالتی) و نیز فروش حواله خودرو به صورت وکالتی، عدم امکان صلح خودروی خریداری شده به غیر و در رهن شرکت ماندن سند خودرو به مدت یکسال لحاط می‌شود؛ سایر موارد و شرایط بر اساس بخشنامه‌های صادره توسط شرکت‌های خودروسازی و قرارداد منعقده فی‌مابین با مشتریان خواهد بود.
 امکان ثبت‌نام صرفا در یک خودرو وجود دارد و ثبت‌نام از کسانی که پیش از این در فهرست نوبت‌دهی خودروهای وارداتی ثبت نام کرده اند، وجود ندارد؛ در صورت ثبت‌نام این افراد ثبت‌نام آن‌ها ملغی خواهد شد.

سامانه یکپارچه فروش خودرو به زودی هوشمند می‌شود
امید قالیباف - سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت - درباره آمار ثبت‌نامی‌ها در روز نخست اعلام کرد: در هر یک دقیقه، شش نفر در سامانه، ثبت خودرو مورد نظر خود را می‌کنند؛ تا ساعت ۱۲:۳۰ امروز، ۱۳۵ هزار متقاضی، خودروی مورد نظر خود را در سامانه ثبت کرده‌اند.
او تاكيد کرد: سامانه یکپارچه فروش خودرو به زودی هوشمند می‌شود و با هوشمند شدن این سامانه، متقاضیان می‌توانند از پیشنهاهای مناسب این سامانه، در مورد انتخاب خودرو، زمان‌بندی خودرو و جابجایی در فهرست انتظار، بهره‌مند شوند.
  
هر دقیقه ۶۰ ثبت نام در سامانه یکپارچه خودرو
سخنگوی وزارت صمت از روند خوب ثبت تقاضای خودرو در سامانه تخصیص یکپارچه خودرو خبر داد و گفت: در هر یک دقیقه, ۶۰ نفر در این سامانه ثبت خودرو می‌کنند.
امید قالیباف افزود: تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز, ۱۳۵ هزار متقاضی خودروی مورد نظر خود را در سامانه ثبت کرده اند.
او از متقاضیان درخواست کرد تا ثبت تقاضای خودشان را به روز و ساعات پایانی مهلت داده شده موکول نکند، زیرا ممکن است به دلیل حجم و بار ترافیکی، سامانه با اخلال همراه شود.
 قالیباف درباره زمان بعدی اجرای طرح فروش یکپارچه خودرو نیز گفت: بعد از ثبت تقاضا‌ها و مشخص شدن برنامه فروش هر نوع خودرو و فهرست انتظار، برای مرحله بعدی عرضه خودرو برنامه ریزی خواهیم کرد.
 
https://bakhabarbazar.ir/vdch.vnzt23nw-ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما