چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
جالب است ۰
وزارت اقتصاد و دارایی اعلام کرد: از ۶۵۷ دستگاه اجرایی، ۲۹۷ دستگاه اجرایی نسبت به بستن تمام حساب‌های غیرمجاز خود اقدام کرده اند.
بسته شدن تمامی حساب‌های غیرمجاز ۲۹۷ دستگاه اجرایی
به گزارش باخبربازار، از این تعداد دستگاه اجرایی ۲۶۳ دستگاه اجرایی متعهد به تعیین تکلیف حساب‌ها شده‌اند، اما ۹۷ دستگاه اجرایی نیز تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند.
تعداد شرکت‌های دولتی که به حساب واحد خزانه ملحق نشده‌اند، ۴۳ شرکت است.
تعداد ۶۵۷ دستگاه اجرایی از جمله دانشگاه‌ها و شرکت‌های دولتی با وجود پیوستن به حساب واحد خزانه، نزد سایر بانک‌ها حساب فرعی دارند که تعداد ۲۹۷ دستگاه اجرایی نسبت به بستن تمام حساب‌های غیرمجاز خود اقدام کرده‌اند و تعداد ۲۶۳ دستگاه اجرایی علاوه‌بر انسداد حساب‌های فرعی غیرمجاز خود، با توجه به عدم انسداد حساب‌ها از سوی بانک‌ها (به دلایل قانونی) متعهد به تعیین تکلیف حساب‌ها شده‌اند.
همچنین تعداد ۹۷ دستگاه اجرایی نیز با وجود پیگیری‌ها تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند.
براین اساس از ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی تعداد ۷ دانشگاه به طور کامل حساب‌های خود را مسدود و ۵۸ دانشگاه نیز متعهد به بستن حساب‌ها شده‌اند.
پیش از این خزانه داری کل کشور اعلام کرده بود که خدمات دهی و پرداخت اعتبارات به دستگاه‌هایی که حساب واحد خزانه را اجرا نکرده و یا حساب غیر مجاز نزد بانک‌ها دارند از ابتدای بهمن ماه متوقف کرده است.
این امر در راستای اجرای حساب واحد خزانه صورت گرفته و بر همین اساس اعلام شد که ارائه خدمات و پرداخت اعتبارات از سوی خزانه داری کل، منوط به بستن حساب‌های غیر مجاز نزد شعب بانک‌های کشور و پیوستن به حساب واحد خزانه است.
https://bakhabarbazar.ir/vdcg.n9qrak97qpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما