سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
سخنگوی اقتصادی دولت خبر داد

عرضه اوراق گواهی سپرده نفت

جالب است ۰
عرضه اوراق گواهی سپرده نفت
به گزارش باخبر بازار، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت، امروز در نشست خبری با اشاره به برنامه عرضه اوراق گواهی سپرده نفتی در بورس انرژی گفت: با انتشار گواهی سپرده نفتی ضمن اینکه نقدینگی مردم را به سمت فعالیت‌های سودآور و مسیرهای جایگزین هدایت می‌کنیم، نسبت به کاهش ریسک تحریم پذیری و ایجاد بازارهای کاغذی و تنوع پذیری مشتریان نفت کشور و کاهش فشار بر بازارهای موازی هم اقدام می‌کنیم.
او ادامه داد: برای هدایت نقدینگی به پروژه‌های جذاب معادن طلا و پروژه‌های تولیدی مس سونگون برنامه‌هایی داریم که تا پایان سال اعلام می‌شود.

برنامه تولید 1.7 میلیون خودرو در 1402
سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با افزایش تولید و واردات خودرو، عرضه سال آینده بهبود یافته،وزارت صمت تلاش می‌کند همه متقاضیان مرحله ثبت نام تا تحویل را سپری کنند.
سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر حذف قرعه کشی خودرو و پیش بینی برای تولید خودرو و عرضه در سال آینده، گفت: تمام تلاش دولت در یک سال گذشته این بود با افزایش عرضه خودرو، عقب ماندگی سنوات قبل را جبران کند.
او افزود: در سال جاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد که این رقم سال آینده به یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه افزایش می‌یابد.
خاندوزی گفت: با افزایش تولید و واردات خودرو، عرضه سال آینده بهبود می‌یابد. قرعه کشی هم متوقف شده و وزارت صمت تلاش می‌کند همه متقاضیان از مرحله ثبت نام تا تحویل را سپری کنند.

افزایش سرمایه بانک‌های دولتی تأیید شد
وی در مورد افزایش سرمایه بانک‌های دولتی افزود: یکی از پیشنهاداتی که دولت داشت و مجلس تأیید کرد افزایش سرمایه بانک‌های دولتی است و تلاش کردیم بخشی از مشکلات ناترازی بانک‌ها بهبود یابد که بعد از سال‌ها حاصل شده و ۳۵ هزار میلیارد تومان مجموع افزایش سرمایه بانک‌های دولتی بود که امسال مصوب و اجرایی شد.
وی افزود: بانک ملی ۳۵۰۰ همت، بانک سپه ۳۵۰۰ همت، بانک کشاورزی ۳۵۰۰ همت، بانک مسکن ۱۰ همت، بانک صنعت و معدن ۱۰ همت، بانک توسعه تعاون ۳ همت، بانک توسعه صادرات ۵۰۰ میلیارد تومان و بانک پست بانک یک‌هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه داشته‌اند.
 
https://bakhabarbazar.ir/vdci.pazct1avwbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما