دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
معاون وزیر نفت اعلام کرد؛

وابستگی ۷۵ درصدی انرژی کشور به گاز

جالب است ۰
مجید چگینی معاون وزیر نفت گفت: صنایع عمده‌ای که کشور به آنها وابسته است و بخش کشاورزی اهمیت بخش گاز را نشان می‌دهد
 مجید چگینی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز آئین نکوداشت سالروز تأسیس خانه گاز ایران گفت: با توجه به اهمیت انرژی به ویژه نقش گاز در تأمین انرژی کشور که بیش از ۷۵ درصد انرژی کشور به گاز وابسته است
بیش از ۲۶ میلیون مشترک در کشور وجود دارد که تأمین کننده گاز آنها هستیم.
وی اضافه کرد: صنایع عمده‌ای که کشور به آنها وابسته است و بخش کشاورزی اهمیت بخش گاز را نشان می‌دهد.
معاون وزیر نفت ادامه داد: متولیان امر باید بتوانند در این حوزه تصمیم گیری کنند که از مطالعات علمی امکان پذیر است، از این طریق مشکلاتی موجود را می‌توان به وسیله ایجاد پایگاهی باشد که نخبگان جامعه فارغ از مسائل سیاسی برای سر بلندی و رشد کشور بدون هیچ چشم داشتی خدمت کند این پایگاه قرار است شبکه ای از نخبگان را ایجاد کنند تا چالش‌های این حوزه را رفع کند.
به گفته چگینی این پایگاه به وسیله نخبگان کل جامعه به برسی چالش‌های موجود در صنعت گاز از جمله مسائل زیست محیطی قیمت گذاری صادرات و واردات و..... را برسی کنند.
وی ادامه داد: این پایگاه باید بتواند همه نخبگان را جمع کند تا به مراکز تصمیم گیری و تصمیم ساز کمک کند به خصوص مجلس شورای اسلامی.
چگینی خاطر نشان کرد: مشکلاتی که در حوزه انرژی وجود دارد به صورت علمی و فارغ از تصمیم‌های خلق الساعه که منافع کشور را تأمین نمی‌کند، نباید اتخاذ شود.
وی توضیح داد: اقدامات خوبی نظیر ۳۰ شماره انتشار مجله صورت گرفت و مأموریت‌های محرمانه در حال پیگیری است.
معاون وزیر نفت در خاتمه اضافه کرد: باید به کمک عقلانیت به عنوان بازوهای کمیسیون انرژی عمل کرد تا مشکلی در این راستا وجود نداشته باشد.
https://bakhabarbazar.ir/vdcg.w9qrak97wpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما