چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
جالب است ۰
شاخص‌های عمده سهام اروپا تحت تأثیر اقدامات بانک مرکزی اروپا برای افزایش نرخ بهره کاهش یافتند.
به گزارش باخبر و به نقل از شبکه المیادین، پس از آن که داده‌های قوی اقتصادی انتظارات برای نرخ‌های بهره بالاتر را تقویت کرد، در حالی که سهام HSBC بورس لندن در بحبوحه افزایش سود سه ماهه افزایش یافت، سهام اروپا سقوط کرد.
شاخص Stoxx ۶۰۰ اروپا ۰.۲ درصد کاهش یافت، پس از آن که داده‌ها بازگشت فعالیت اقتصادی فرانسه و آلمان به منطقه رشد را نشان داد، در حالی که ارقام مثبت برای بخش خدمات در منطقه یورو حاکی از ادامه بهبود فعالیت است.شاخص بخش فناوری که شاخص حساس به نرخ بهره است، ۱.۵ درصد کاهش یافت. 
سهام HSBC، بزرگ‌ترین بانک اروپا، پس از اعلام افزایش ۹۲ درصدی سود فصلی، ۴.۳ درصد افزایش یافت و متعهد به سود سهام منظم‌تر و بازخرید سهام شد.
شاخص بانکی ۰.۸ درصد رشد کرد و برای مدت کوتاهی به بالاترین سطح خود از جولای ۲۰۱۸ رسید.
انتظار می‌رفت که بانک مرکزی اروپا در پنج جلسه بعدی، تا جولای ۲۰۲۳، با افزایش نیم درصدی، به افزایش نرخ بهره ادامه دهد تا در تلاش اروپایی‌ها برای مهار تورم، در تابستان آینده به بالاترین سطح خود برسد.
با توجه به هزینه‌های بالای زندگی، به ویژه قیمت انرژی، پس از تحریم‌های غرب علیه روسیه که زندگی اروپایی‌ها و اقتصاد کشور‌های اروپایی را به شدت تحت تاثیر قرار داد، خطر رکود بزرگ در اقتصاد منطقه یورو وجود دارد.
https://bakhabarbazar.ir/vdci.razct1ayybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما