دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
رییس انجمن انبوه‌سازان استان تهران خبر داد؛

پیشنهاد جدید برای تامین مالی نهضت ملی مسکن

جالب است ۰
رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران گفت: سازندگان اعلام آمادگی کردند که منابع مالی طرح‌ها را به صورت مشارکت تأمین و در قبال آن به صورت تهاتر زمین یا واحد مسکونی دریافت کنند.
پیشنهاد جدید برای تامین مالی نهضت ملی مسکن
به گزارش باخبر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ایرج رهبر رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران اظهار کرد: خوشبختانه با روی کار آمدن بذرپاش در وزارت راه و شهرسازی، طرح نهضت ملی مسکن مقداری به جنب و جوش رسیده و شخص وزیر هدایت و پیگیری رفع چالش‌ها را بر عهده گرفته است.
وی افزود: اوایل ماه جاری وزیر نشستی را با انبوه‌سازان برگزار کرد و به پیشنهادات ما گوش داد. این در حالی است که قبلاً ماه‌ها به دنبال نشست با مسئولان وزارتخانه بودیم و محقق نمی‌شد. مهم‌ترین موضوعی که در نشست با بذرپاش مطرح شد، پایین بودن توان متقاضیان بود که پیشنهاداتی برای نحوه تأمین مالی پروژه‌ها ارائه دادیم.
رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران تصریح کرد: سازندگان اعلام آمادگی کردند که منابع مالی طرح‌ها را به صورت مشارکت تأمین و در قبال آن به صورت تهاتر زمین یا واحد مسکونی دریافت کنند.
رهبر ادامه داد: با توجه به تجربه مسکن مهر این نگرانی را مطرح کردیم که ممکن است نقدینگی متقاضیان تکافوی اجرای طرح نهضت ملی مسکن را ندهد و این مساله به طولانی شدن طرح‌ها بیانجامد. بنابراین سرمایه و توان فنی بخش خصوصی می‌تواند گره گشا باشد. آقای بذرپاش به مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران دستور داد تا از نظرات سازندگان برای پیشبرد کارها استفاده شود.
وی با اشاره به نیاز استان تهران به ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار واحد مسکونی گفت: در حال حاضر حدود ۱۵۰ هزار واحد در مرحله ساخت است که فاصله معناداری با اهداف تعیین شده دارد.
رئیس انجمن انبوه سازان استان تهران، نوسانات قیمت مصالح ساختمانی را یکی از چالشهای اصلی طرح نهضت ملی مسکن دانست و گفت: اوایل امسال میلگرد کیلویی ۱۴ هزار تومان بود که هم اکنون به حدود ۲۳ هزار تومان رسیده است. به همین نسبت دیگر نهاده‌های ساختمانی هم دچار تغییر قیمت شده است.
به گفته رهبر، سازندگان انتظار دارند قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن با توجه به تورم، تعدیل شود. آقای بذرپاش این موضوع را پذیرفت و قرار شد قیمتها در یک فرآیند کارشناسی مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.
 
https://bakhabarbazar.ir/vdcd.90f2yt09na26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما