پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
جالب است ۰
مسئول امور تدوین تعرفه‌های شرکت ملی گاز ایران گفت: ۶۰ درصد واحدهای خانگی در ۳ پله اول قرار دارند که هیچ گونه افزایش تعرفه‌ای نداشته‌اند و ۲۷ درصد مصرف را به خود اختصاص داده‌اند. سقف گازبهای این مشترکان ۳۰ هزار تومان برای یک واحد در ماه بوده است.
سقف گازبهای ۶۰ درصد مشترکان؛ ۳۰ هزار تومان/پرمصرف‌ها چگونه پول کمتری بپردازند؟
مهدی کمال آبادی فراهانی، درباره تعرفه‌ها و قبوض گاز مصرفی خانوارها اظهار داشت: بر اساس بند “ک” تبصره ۱۵ و بند “م” تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۱ تکالیفی مبنی بر اصلاح الگوی مصرف و قبوض برای دولت در نظر گرفته شد که پس از ابلاغ آیین نامه و مصوبه هیات وزیران در ۱۶ آذر ۱۴۰۱، جداول تعرفه اصلاح شد. طی بررسی صورت گرفته از قبوض صادره از ۱۶ آذر تاکنون ، ۶۰ درصد واحدهای خانگی در ۳ پله اول قرار دارند که هیچگونه افزایش تعرفه‌ای نداشته‌اند و ۲۷ درصد مصرف را به خود اختصاص داده‌اند. سقف گازبهای این مشترکان ۳۰ هزار تومان برای یک واحد در یک ماه بوده است.
افزایش ۳۰ درصدی تعرفه پرمصرفها
وی با بیان اینکه مشترکین پله ۴، ۵ و ۶ جز پرمصرف‌ها هستند و تعرفه این مشترکین ۳۰ درصد نسبت به قبل افزایش داشته است، افزود: گازبهای پرداختی این دسته بین ۳۰ تا ۱۰۲ هزار تومان به ازای یک واحد در ماه بوده است.
قبض ۱۱ درصد از مشترکین ۵۰ درصد بیشتر شد
مسئول امور تدوین تعرفه‌های شرکت ملی گاز ایران خاطرنشان کرد: ۱۱ درصد از مشترکین در پله ۷ تا ۱۰ قرار دارند  که تعرفه‌شان نسبت به قبل ۵۰ درصد افزایش داشته و قبوض‌شان تا سقف ۴۷۲ هزار تومان به ازای یک واحد در ماه بوده است.
گازبهای بدمصرفها
وی تاکید کرد: مشترکین پله ۱۱ و پله ۱۲ بسیار پرمصرف هستند و تعرفه این دو پله به ترتیب بابت هر متر مکعب مصرف ۵ هزار و ۶ هزار تومان است.
۱.۶ درصد ۶ درصد گاز کشور را مصرف می کنند
کمال آبادی گفت: پله ۱۱ و ۱۲ که ۱.۶ درصد مشترکین را شامل می‌شوند ۶ درصد مصرف را به خود اختصاص داده‌اند که توصیه می‌شود با بهینه سازی و صرفه جویی، مصارف خود را مدیریت کنند تا با قرار گرفتن در پله های پایین‌تر، گازبهایشان با تعرفه پله پایین‌تر محاسبه شود.
پرمصرف‌ها چگونه پول کمتری بپردازند؟
وی ادامه داد: به عنوان مثال گازبها برای یک واحد مشترک خانگی در تهران با مصرف ۹۲۵ متر مکعب در ماه (پله ۱۱) ۹۳۶ هزار  تومان خواهد بود که فقط با صرفه‌جویی و کاهش مصرف به میزان ۷۵ متر مکعب، در پله ۱۰ قرار گرفته و فقط ۴۶۷ هزار تومان بابت مصرف گاز پرداخت خواهد کرد.
گازبهای خوش مصرف‌ها با نرخ سال ۹۴ محاسبه می شود
مسئول امور تدوین تعرفه های شرکت ملی گاز بیان داشت: از سال ۹۴ تاکنون قبوض کسانی که در سه پله اول قرار دارند و الگوی مصرف را رعایت می‌کنند هیچگونه افزایشی نداشته است.
https://bakhabarbazar.ir/vdca.un6k49nm65k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما