يکشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
جالب است ۰
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ قیمت بلیت اتوبوس‌های اربعین برای بازه زمانی 15 تا 30 شهریور، 75 درصد با لحاظ تردد یک‌سر خالی افزایش خواهد یافت‌.
افزایش 75 درصدی قیمت بلیت اتوبوس‌‌ برای سفرهای اربعین با لحاظ تردد یک‌سر خالی‌
شهریار افندی‌زاده‌ امروز در نشست خبری در محل وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال یک تا یک و نیم میلیون نفر زائر با استفاده از اتوبوس برای سفر به اربعین و پایانه‌های مرزی اعزام شوند.
وی ادامه داد: ‌افزایش قیمتی که امسال برای بلیت اتوبوس اربعین با توجه به ترددهای یکسر خالی در نظر گرفته شده است،‌ 75 درصد است.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: به عنوان مثال با توجه به نرخ کنونی 135 هزار تومانی قیمت بلیت تهران به ایلام این رقم در 1.75 ضرب شده و قیمت نهایی بلیت اتوبوس اربعین برای بازه زمانی 15 تا 30 شهریور تعیین می‌شود.
به گزارش فارس،‌ با این حساب مبنای قیمت اتوبوس برای زائران از تهران به ایلام حدود 236 هزار تومان برآورد می‌شود‌ که البته این قیمت برای مسیرهای طولانی‌تر، بیشتر خواهد شد.
* سهمیه سوخت اتوبوس‌ها برای شهریور‌ معادل 2.5 برابر اعتبار آنها در مرداد واریز می‌شود
معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: بر اساس توافق انجام شده با وزارت نفت قرار شده سهمیه سوخت اتوبوس‌ها برای شهریور‌ معادل 2.5 برابر اعتبار آنها در مرداد واریز شود که برای مهرماه باید تخلیه شود.
وی اضافه کرد: ‌میزان سوخت اختصاص‌ داده شده به اتوبوس‌ها بر اساس عملکرد آنها در یک ماه قبل است که برای سفرهای اربعین، مبنا ماه مرداد خواهد بود و 2.5 برابر آن به اتوبوس‌ها سهمیه اختصاص داده خواهد شد.
https://bakhabarbazar.ir/vdcjfyevzuqei.sfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما