کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مجلس و دولت برای عرضه کالا در بورس کالا پیگیر جدی باشند

27 مهر 1401 ساعت 11:52

پس از ورود کالاهای مختلف به بورس کالا، مشکلات قیمت‌گذاری حل شده و هم امکان جذب سرمایه‌ها به سمت تولید محقق می‌شود.


بهروز محبی نجم آبادی، نماینده مردم سربداران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های بورس کالا، قیمت‌گذاری‌های دستوری و فسادزا را در بازار کالای کشور حذف خواهد کرد گفت: بدون شک شفافیت و معاملات رقابتی بورس کالا به کمک صنعت و تولید کشور می‌آید.
او افزود: موضوع مهم‌تر این است که پس از ورود کالاهای مختلف به بورس کالا به مرور به سمت طراحی ابزارهای مالی بر پایه مبادلات فیزیکی در بورس کالا حرکت خواهیم کرد و در آن زمان هم مشکلات قیمت‌گذاری حل شده و هم امکان جذب سرمایه‌ها به سمت تولید محقق می‌شود.
او در خصوص مزایا و معایب عرضه برخی کالاها در بورس کالا و مشکلات بر سر راه آنها گفت: برای عرضه برخی محصول‌های خوراکی کالاها در بورس کالا، مقدماتی برای ماندگاری و افزایش کیفیت آنها باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه و حمایت از آن‌ها گفت: فروش کالاها، نیاز به سامان‌دهی بازار، ثبات قیمت‌ها و همچنین افزایش ظرفیت بازار فروش در کشورهای خارجی دارد.
نماینده مردم شهرستان های سبزوار، خوشاب، ششتمد، داورزن، جوین و جغتای در مجلس افزود: به طور قطع، با پیگیری کشاورزان، سرمایه‌گذاران، دولت و مجلس شاهد عرضه کالاها در بورس کالا خواهیم بود ولی لازمه آن پیگیری از طریق مسئولان مختلف استانی و کشوری و پیگیری برای ورود سرمایه‌گذاران است.


کد مطلب: 695

آدرس مطلب :
https://www.bakhabarbazar.ir/news/695/مجلس-دولت-عرضه-کالا-بورس-پیگیر-جدی-باشند

باخبربازار
  https://www.bakhabarbazar.ir