کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شرط‌های بانک مرکزی و سازمان برنامه برای کاهش نرخ تورم به 30 درصد

8 فروردين 1402 ساعت 19:55

مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه و هم‌چنین محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی شرط‌های کاهش نرخ تورم به محدوده 30 درصد را اعلام کردند.


اگر جدی عمل کنیم
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اگر اجزای تشکیل‌دهنده تورم در همه دستگاه‌ها مدیریت شود، قطعاً تورم کاهشی خواهد بود، گفت: اگر جدی عمل کنیم، می‌توانیم تورم را به زیر ۳۰ درصد هم برسانیم.

شرط کاهش تورم‌زایی بانک‌ها
سید مسعود میرکاظمی گفت: برای کاهش تورم باید بدهی بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های خصوصی به بانک مرکزی کاهش پیدا کند؛ در حال حاضر این بدهی‌ها از عوامل مؤثر در تورم است.
او اضافه کرد: تکالیف تکلیفی روی بانک‌ها باید کمتر شود. یکی دیگر از ریشه‌های تورم، خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی بود که با حذف ارز ترجیحی، خالص دارایی خارجی بانک مرکزی افزایش پیدا نمی‌کند.

برنامه کاهش نرخ تورم به 30 درصد
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه برای مهار تورم و رساندن نرخ ارز به یک عدد با ثبات همه تلاش خود را می‌کنیم، گفت: برنامه‌ای که برای مهار تورم ارائه دادیم این است که آن را به کانال ۲۰ تا ۳۰ درصد برسانیم.

درخواست اختیارات ویژه 
محمدرضا فرزین گفت: باید اختیاراتی به بانک مرکزی داده شود تا بتوانیم اضافه‌برداشت‌های بانک‌ها را کاهش دهیم. رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از این اضافه‌برداشت‌ها در تعدادی از بانک‌های محدود است و برنامه مشخصی داریم که آن را به حداقل برسانیم.
 


کد مطلب: 1971

آدرس مطلب :
https://www.bakhabarbazar.ir/news/1971/شرط-های-بانک-مرکزی-سازمان-برنامه-کاهش-نرخ-تورم-30-درصد

باخبربازار
  https://www.bakhabarbazar.ir