کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رونمايي از نخستين گواهي صرفه‌جويي انرژي برق

27 اسفند 1401 ساعت 17:02

در ‏نشست كميسيون تخصصي شوراي‌عالي انرژي در سازمان برنامه و بودجه، از ‏نخستين «گواهي صرفه‌جويي انرژي (برق)» قابل‌معامله در بازار بهينه‌سازي انرژي و محيط‌زيست بورس انرژي ايران رونمايي شد.


به گزارش با خبر بازار، در نشست كميسيون تخصصي شوراي‌عالي انرژي، از نخستين «گواهي صرفه‌جويي انرژي (برق)» قابل‌معامله در بازار بهينه‌سازي انرژي و محيط‌زيست بورس انرژي ايران، رونمايي شد.
«احمد زراعت‌كار»، رئيس امور انرژي سازمان برنامه و بودجه ، در اين نشست، پس از بيان دستور كار،‏‏ اقدامات انجام شده درخصوص تهيه گواهي صرفه‌جويي انرژي (برق) را ارزشمند و شايسته تقدير دانست و گفت:  اين موضوع در نشست شوراي‌عالي انرژي با حضور رئيس‌جمهور نيز مطرح و معرفي خواهد شد.
در ادامه نشست‏، «علي نقوي»، مديرعامل بورس انرژي ايران، به معرفي نخستين «گواهي صرفه‌جويي انرژي (برق)» پرداخت و گفت: اين گواهي به استناد مصوبه شوراي‌عالي انرژي و توسط بورس انرژي ايران با همكاري سازمان برنامه و بودجه كشور و وزارتخانه‌هاي نيرو‏ و امور اقتصادي و دارايي، تهيه شده و مربوط به برق شهري دو استان كشور است.
او سرمايه‌گذار اين پروژه را شركت هستي نور آريانيك اعلام كرد و گفت: كل صرفه‌جويي پروژه در دوره بازار‏، يك ميليارد و ۱۴ ميليون و ۴۵۵ هزار كيلووات ساعت برق‎، ۵۹۶ هزار بشكه نفت خام، ۸۱ هزار تن گاز مايع و ۵۸۵ هزار تن دي‌اكسيدكربن است.
نقوي افزود: دوره اين گواهي صرفه‌جويي‏، شش سال و شش ماه است.
اين گزارش مي‌افزايد: در ادامه اين نشست، حاضران به بيان ديدگاه‌ها و نظرات خود درباره دو دستور كار ديگر نشست، يعني «اصلاح آيين‌نامه بازار بهينه‌سازي انرژي و محيط‌زيست» و «بررسي اعلام اجباري صدور برچسب مصرف انرژي در ساختمان‌هاي كشور» پرداختند.


کد مطلب: 1926

آدرس مطلب :
https://www.bakhabarbazar.ir/news/1926/رونمايي-نخستين-گواهي-صرفه-جويي-انرژي-برق

باخبربازار
  https://www.bakhabarbazar.ir