شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
جالب است ۰
در ‏نشست كميسيون تخصصي شوراي‌عالي انرژي در سازمان برنامه و بودجه، از ‏نخستين «گواهي صرفه‌جويي انرژي (برق)» قابل‌معامله در بازار بهينه‌سازي انرژي و محيط‌زيست بورس انرژي ايران رونمايي شد.
رونمايي از نخستين گواهي صرفه‌جويي انرژي برق
به گزارش با خبر بازار، در نشست كميسيون تخصصي شوراي‌عالي انرژي، از نخستين «گواهي صرفه‌جويي انرژي (برق)» قابل‌معامله در بازار بهينه‌سازي انرژي و محيط‌زيست بورس انرژي ايران، رونمايي شد.
«احمد زراعت‌كار»، رئيس امور انرژي سازمان برنامه و بودجه ، در اين نشست، پس از بيان دستور كار،‏‏ اقدامات انجام شده درخصوص تهيه گواهي صرفه‌جويي انرژي (برق) را ارزشمند و شايسته تقدير دانست و گفت:  اين موضوع در نشست شوراي‌عالي انرژي با حضور رئيس‌جمهور نيز مطرح و معرفي خواهد شد.
در ادامه نشست‏، «علي نقوي»، مديرعامل بورس انرژي ايران، به معرفي نخستين «گواهي صرفه‌جويي انرژي (برق)» پرداخت و گفت: اين گواهي به استناد مصوبه شوراي‌عالي انرژي و توسط بورس انرژي ايران با همكاري سازمان برنامه و بودجه كشور و وزارتخانه‌هاي نيرو‏ و امور اقتصادي و دارايي، تهيه شده و مربوط به برق شهري دو استان كشور است.
او سرمايه‌گذار اين پروژه را شركت هستي نور آريانيك اعلام كرد و گفت: كل صرفه‌جويي پروژه در دوره بازار‏، يك ميليارد و ۱۴ ميليون و ۴۵۵ هزار كيلووات ساعت برق‎، ۵۹۶ هزار بشكه نفت خام، ۸۱ هزار تن گاز مايع و ۵۸۵ هزار تن دي‌اكسيدكربن است.
نقوي افزود: دوره اين گواهي صرفه‌جويي‏، شش سال و شش ماه است.
اين گزارش مي‌افزايد: در ادامه اين نشست، حاضران به بيان ديدگاه‌ها و نظرات خود درباره دو دستور كار ديگر نشست، يعني «اصلاح آيين‌نامه بازار بهينه‌سازي انرژي و محيط‌زيست» و «بررسي اعلام اجباري صدور برچسب مصرف انرژي در ساختمان‌هاي كشور» پرداختند.
https://bakhabarbazar.ir/vdcj.8evfuqehmsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما