کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری در ۱۵ بانک

26 اسفند 1401 ساعت 18:04

­رئیس کل بانک مرکزی در آیین عملیاتی شدن طرح تفکیک حساب‌های تجاری و غیرتجاری خواستار پیوستن تمامی بانک‌ها به این طرح در کوتاه‌ترین زمان ممکن شد.


به گزارش، باخبر بازار، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در آیین افتتاح طرح تفکیک حساب‌های تجاری و غیر تجاری با بیان این‌که هم اکنون ۱۵ بانک به طرح تفکیک حساب‌های تجاری و غیر تجاری متصل شده اند، گفت: پنچ بانک دیگر نیز در آستانه پیوستن به این طرح هستند و سایر بانک‌ها نیز باید در اسرع وقت به این طرح بپیوندند.

اولويت؛ دسترسي به اطلاعات اقتصادي افراد
رئیس کل بانک مرکزی اولویت طرح‌های اقتصادی کشور را شناسایی و شفافیت اطلاعات اقتصادی و دسترسی به اطلاعات اقتصادی افراد حقیقی و حقوقی دانست و تاکید کرد: سرمایه گذاری در این بخش در نهایت به افزایش بازدهی در اقتصاد منتهی خواهد شد.
فرزین ارتقای شفافیت را بستر اصلی اداره بهتر اقتصاد توصیف کرد و افزود: کمبود اطلاعات دقیق از فعالان اقتصادی کشور یکی از نقاط آسیب پذیر اقتصاد ایران است و سرمایه گذاری در جمع آوری اطلاعات فعالان اقتصادی حقیقی و حقوقی و در دسترس قرار دادن آن نزد سیاستگذاران اقتصادی بسیار ضروری است و ما هم این کار را در بانک مرکزی ادامه خواهیم داد.

تجربه جهاني
او گفت: در آزادترین نظام‌های اقتصادی نهاد‌های ناظر، نظارت دقیق بر روند فعالیت فعالان اقتصادی دارند و به راحتی نمی‌توان پول یا ارز خارجی را جابجا کرد و به سادگی افراد نمی‌توانند از یارانه یا خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

اهداف طرح
رییس کل بانک مرکزی رشد اقتصادی و تسهیل برای کسب و کارها، حفظ ارزش پول و ایجاد شفافیت و مبارزه با پولشویی را از جمله اهداف این طرح برشمرد و افزود: این طرح به منظور‌ی اجرایی شدن ماده (۱۰) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان مصوب آذر سال ۱۳۹۸ مجلس نیاز به ایجاد یک زیرساخت در شبکه بانکی و بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی دارد که سامانه سیاح بانک مرکزی به عنوان پایگاه داده حساب‌های بانکی، نقش محوری در این زیرساخت را دارد


کد مطلب: 1914

آدرس مطلب :
https://www.bakhabarbazar.ir/news/1914/آغاز-تفکیک-حساب-های-تجاری-غیرتجاری-۱۵-بانک

باخبربازار
  https://www.bakhabarbazar.ir