جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
جالب است ۰
جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران در حال انجام است و هنوز نتیجه‌ای از این نشست بیرون نیامده است.
جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد کارگران در حال انجام بوده هنوز رقم سبد معیشت مشخص نشده است؛ هر چند برخی رسانه‌ها رقم سبد معیشت کارگران را حدود ۱۳ میلیون تومان اعلام کرده‌اند اما اعضای شورای عالی کار این رقم را نیز تأیید نکرده‌اند.
برخی فعالان حوزه کارگری عنوان می‌کند، نمایندگان کارگری باید برای عدد ۱۰ میلیون تومان در شورای عالی کار چانه زنی کنند. آنها معتقدند با توجه به روند تورمی که رو به افزایش است و در پایان بهمن نزدیک به ۵۰ درصد اعلام شد و همچنین شاخص خط فقر که بنا بر گزارش دو ماه قبل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حدود ۱۵ میلیون تومان اعلام شد حداقل دستمزد برای کارگران و مشمولان تأمین اجتماعی که عمدتاً حداقل بگیر جامعه هستند نباید کمتر از ۱۰ میلیون تومان تعیین شود.
هرچند اخبار غیر رسمی حکایت از حداقل حقوق ۸ میلیون تومان دارد اما ظاهراً چانه زنی‌ها هنوز بر روی سبد معیشت ادامه دارد و این موضوع موجب شده تا تعیین حداقل حقوق به تعویق بیافتد.
رئیس مجلس شورای اسلامی هم امروز اعلام کرد حقوق کارگران موضوع محلی نیست و مربوط به کل کارگران کشور در صنایع مختلف است و باید به گونه‌ای باشد که قدرت خرید بالا رفته و افراد باید بتوانند همراه با تورم زندگی خود را اداره کنند.
بنا به پیگیری‌ها از شورای عالی کار، گفته شده جلسه تا ساعات پایانی روز جاری ادامه دارد و احتمالاً چانه زنی برای تعیین دستمزد به فردا موکول شود.
https://bakhabarbazar.ir/vdcc.sqsa2bqoxla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما