سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت اعلام كرد

دریافت کل پول از متقاضی در فروش خودرو؛ سال آینده

جالب است ۰
­معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: در طرح فروش بعدی خودرو بنا داریم برای جمع شدن نقدینگی کل مبلغ خودرو را از متقاضی دریافت کنیم.
دریافت کل پول از متقاضی در فروش خودرو؛ سال آینده
منوچهر منطقی امروز در نشست خبری در محل وزارت صمت؛ صادرات خودرو را به عنوان یکی از ارکان اصلی در صنعت خودرو دانست و گفت: برنامه داریم برای تنظیم بازار خودرو و با افزایش تولید، صادرات خودرو را در پیش بگیریم که سال آینده تولید افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: یکی از مباحث در مورد بازار خودرو افزایش تولید است که قرار است سال آینده یک و هشت دهم افزایش تولید داشته باشیم. همچنین در کنار افزایش تولید، سال آینده ۲۰۰ هزار خودرو وارد خواهد شد.
منطقی با بیان اینکه از سال ۹۹ تغییرات قیمتی در خصوص خودرو نداشته ایم، افزود: در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰، ۳۰ درصد افزایش تولید خودرو داشتیم و برنامه داریم میزان تولید سال آینده را افزایش دهیم؛ با توجه به افزایش تولید، روند ورود نقدینگی به صنعت افزایش خواهد یافت در نتیجه خودروساز می‌تواند مطالبات قطعه سازان را به موقع پرداخت کند.
­معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در خصوص فروش خارج از ضابطه ایران خودرو اضافه کرد: این اقدام ایران خودرو در حال بررسی است، اما این کار در صورتی باید انجام می‌پذیرفت که تفاوت قیمت خودرو درب کارخانه و حاشیه بازار بالا نبود؛ تعداد محدودی باید عرضه می‌کردند.
منطقی در خصوص روند فروش خودرو، گفت: اکنون برای حذف قرعه کشی این اقدام انجام شد تا در طرح فروش یکپارچه میزان عرضه را افزایش دهیم تا دیگر نیازی به انجام قرعه کشی نباشد؛ اینگونه همه در این طرح برنده اند و همه به یک میزان برای شرکت در طرح پرداخت می‌کنند.
وی افزود: برای سال آینده برنامه داریم تا میزان دریافتی از مشتری را افزایش دهیم و بر اساس میزان دریافت، خودرو را به مشتری تحویل دهیم.
­معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت تشریح کرد: سامانه یکپارچه، فروش خودرو را شفاف می‌کند؛ میزان عرضه خودروساز در این سامانه مشخص است و سازمان حمایت بر روند کار نظارت می‌کند.
منطقی با اشاره به میزان افزایش قیمت خودرو، گفت: قیمت خودرو اردیبهشت سال آینده ۳۰ تا ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت، اما این میزان در هر خودرو متغییر است.
https://bakhabarbazar.ir/vdca.on6k49na65k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما